måndag 23 augusti 2010


varför skiter det sig när jag ska vara duktig?-.-'

jag vaknade, bestämde mig och skyndade därefter. jag skulle gymma innan uppropet i skolan. med min vanliga minimarginal kastade jag mig iväg på cykel, scwischade genom kvarteren och aktade mig noga för en lastbil som förmodligen gick på raketbränsle. tittade två gånger innan jag korsade vägen och svängde in på stationen. platsen där jag brukar dumpa cykeln var upptagen, så jag fick helt enkelt ställa mig en halvmeter ifrån mina rutiner. dubbelkollade att låset fyllde sin funktion, och tankade sedan på tågkortet. jag och övriga resenärer behövde inte vänta länge på att det lilla rasseltåget gnisslande skulle bromsa in framför oss. stationen som nyss fyllt många tankar lämnades tom. jag satte mig en bit in i den bakre vagnen och tog upp en tidning. bläddrade utan att läsa. konduktören blev inte glad, eftersom jag klantat mig och glömt aktivera pendlarkortet. det beslagtogs under resan. på perongen nickade hon åt mig med cigaretten i mungipan och vi gick gemensamt till en av de blå blippomaterna för att registrera min resa. jag tackade artigt och styrde stegen mot gym och självdisciplin. ett kvarter, två kvarter.. bara runt hörnet och.. femton förvirrade damer och herrar redo att motionssimma, träna i maskiner och allt vad det kan vara. stängt. en förbipasserande cyklist deklarerade att hon minsann kollat upp saken och att mitt gym och deras aktiviteter inte stod till förfogande före klockan tolv.
kul
Alla suckade vi djupt och vandrade surt vidare. en kille blev kvar med luren i handen, jag stannade inte för att se om någon släppte in honom tidigare.
så var det med det, någon träning blev det inte idag. men en stund vid ån i förmiddagsvärmen. fridfullt, ända till en lastbil dök upp och en tjej började pumpa vatten inte långt ifrån där jag satt med fötterna dinglande över vattnet.

mygghuvud = kalasmat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar