tisdag 1 mars 2011

Alltså. Man skall aldrig tro att dagen är slut och att man bara har "blunda och sova" kvar. Det dyker alltid upp något i sista sekund. Ibland något som innebär att man måste klä på sig igen, vandra sju kilometer och sedan koka 378 makaroner över ett värmeljus. Ganska ofta handlar det om behovet av ett toabesök som inte gör sig påminnt förrän man krupit ned under täcket. Men ibland är det rena skitsaker. seriöst.
Jag borstar tänderna, packar inför imorgon, släcker lampan och famlar mig fram mot sängen. på vägen lossar jag hårsnodden och släpper den på nattduksbordet. Ljudet den ger ifrån sig när den landar hör liksom inte dit.. det låter sällan "klingplums" när man släpper hårsnoddar på bord. Det bekymrar mig en aning, jag anar oråd och blir tvungen att tända lampan igen. fattar du att jag lyckats släppa den rakt över ett vattenglas som står och skräpar? -.-'

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar