måndag 13 september 2010

jag HINNER verkligen inte med mig själv.. eller tiden, om man hellre ser det så. I morse orkade jag helt enkelt inte släpa mig iväg i tid. om någon av mina lärare någonsin skulle läsa det här så vill jag säga till mitt försvar att jag tänkte att jag borde sjukanmäla mig, men jag orkade helt enkelt inte det heller. dessutom var jag ju så gott som tvungen att åka in med ett senare tåg, eftersom, dagen till ära, det ämnade vara dags för skolfoto - trodde jag ja..
för i två timmar fick jag sitta vid stationshusets röda trävägg och vänta. Hade det inte varit för trevligt sällskap och ständigt utlovande av ersättningsbussar hade jag nog vänt hemåt igen. lunchen missade jag och likaså skolfotot och den kemilektion jag så duktigt tänkt vara energiskt aktiv på. Jag vill tacka en grymt trevlig busschaufför, en riktig medmänniska! sedan dissar vi sj som är helt inkompetenta när det gäller organisationsfrågor. oj, nu blev jag arg igen..
trots en liten dipp framåt eftermiddagen blev jag kvar i stan till sena kvällen. det är nämligen så att...

Utav de danser som prövades föregående vecka tycktes zumba vara den allra lämpligaste och mest passande. sjukt kul, men grymt svårt ibland. det är faktiskt riktigt underhållande, trots att jag förmodligen ser ganska rolig ut där jag flaxar med armar och ben medan jag försöker härma en människa som inte tycks ha några leder i kroppen. zumba är väldigt varierat, vilket passar mig. det krävs en rejäl mix för att jag inte ska tröttna.
Hiphop var kul, stegen inte så svåra, men desto knepigare koreografi. ragga var knepiga moves, men fränt! streetjazz var så..inte jag, men det var kul det också, trots att jag höll på att smälla av när man plötsligt skulle catwalka genom rummet. shitt.

en sak till, heja extramatte/fysik! idag orkade jag inte lyfta pennan, men jag hoppas att jag skall ta mig i kragen och pallra mig dit på måndagar, kan behöva det (:



Så har vi då helgens aktiviteter. Tack för ett sjukt nice lajv! jag skulle gärna redogöra för varenda ögonblick, men det skulle ta alldeles för mycket tid och inkräkta på min skönhetssömn (som jag kan behöva i denna slitsamma tidsperiod). lite bilder kommer nog så småningom, några kanske noterade att jag paparazzade efter sista rådet. jag är tyvärr inte helt överens med min kamera, så något uttalande om kvalitén törs jag inte göra. men vi skall sent glömma den episka striden, det tappra skuggillet och de ovanligt långa och flummiga råden!

oj, det blev en halv roman idag också, skärp mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar