tisdag 7 september 2010



Ojojoj vad det går fort, och ojojoj vad det händer mycket!
Haft ett par awesome dagar i finnåker, inte klokt vad man hinner med på en helg.. leka på dagarna och jobba på nätterna, tjuhu! jag kommer att sakna det lilla fikarummet, stämningen och t.o.m. musiken..

helgens äventyr började redan fredag morgon, då alldeles för mycket packning skulle fraktas till mitt blå skåp i skolan. där fick den sedan vänta till långt in på eftermiddagen. vidare bars den mot centrum och knycklades in i en buss. Ut ur bussen, promenad, och in i en bil.
ananas paj och massa smask trycktes också in i bilen och sedan for vi. det gick bra tills vi hamnade i lömska lilla arboga, där vi tvingades till hemska omvägar i stora cirkulära rörelser. På något sätt hittade vi rätt (inte var det tack vare eniros kartor..)

bilen placerades på ledig gräsmattefläck och vi fick med nöd och näppe med oss alla prylar in på området. receptionen, vänta, rumsnycklar, packa upp, checka området, äta paj, äta mat, strosa runt, äta paj,...sova... sova liite för länge. men det behövdes, vi vaknade lagom till nattpasset.
eftersom vi förmodade att det skulle bli fruktansvärt kallt packade vi på oss grymt mycket kläder. fasen va varmt det blev! men lite cool var man med festivalvaktsjacka och ficklampa.. sov gott sedan när passet var slut.

frukost är sådant man inte hinner äta, man väntar till lunch helt enkelt. vi bländades inte av solljus förrän klockan var eftermiddag. ännu en trevlig dag följde, mat musik och skoj. vi fick signerade skivor och flöt med i strömmen av glada människor. medeltida dans är livsfarligt men kul, vi snurrade runt så att vi blev alldeles röriga i bollen. mera paj.
Häggarna, vill jag bara tala om, är ett underbart gäng. Helt klart ett av mina favoritband! det liksom rycker i kroppen när de spelar, man KAN inte stå still! ni som inte hört talas om dem är det synd om. så det så.

När häggarna spelat färdigt var det vila som gällde! men inte länge, för snart var det på med vaktjackan som gällde! kaffe i fikarummet (kloster...) och efter det for vi runt som galningar ett tag till. För att sedan vila i något som kändes som två sekunder innan nästa nattpass. Helt dött vid den tiden, men patrulleras skulle det!

frukost och ihopplock dagen därpå, sedan var man plötsligt hemma igen (trots att vi tog en omväg..). i alla fall för ett par timmar, åt packade upp och sedan var det dags att fara igen. 6 timmar senare var jag SKAPLIGT trött.. vi släpade, konkade och bar, rakt ut i skogen. läger riggades som aldrig förr! shitt vad vi kommer ha det bra, tills det är dags att bära tillbaka allting igen..

igår var jag helt död, hela dan var ett vitt ludd. meningen var att jag skulle dansat på kvällen, men.. nej. jag var tvungen att ta mig hemåt istället! nu är jag på fötter igen, och tur är väl det.. för snart börjar nästa äventyr :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar