tisdag 11 januari 2011

Fit for fight!
Nästan, mår mycket bättre idag. Nu energi efter nattens goda sömn! Kämpar med tyskan just nu. Om en stund blir det mat, och sedan projektarbete. Hoppar nog idrotten imorgon, känns dumt om man är halvdålig. Så antingen åker jag in till min enda lektion på eftermiddagen, eller så.. gör jag det inte.. vore skönt med en ledig dag. Nu i eftermiddag skall jag i alla fall promenera till körskolan, för jag gav upp det igår. Blev bara värre, hade ont i hela kroppen. Fortfarande lite öm, men inte på samma sätt. Kanske överlever idag :D
Ska pallra mig ner till skåpen nu, har inte lämnat ifrån mig grejerna än. Gick direkt till foto imorse, och förstod snart att jag släpat kameran i onödan.. vi tittade på en instruktionsfilm. Som för övrigt var alldeles överdrivet detaljerad. Orkade inte lyssna på hur man gör saker jag redan kan eller kan lista ut på två sekunder. Började göra tyska då, rätta det jag skrev igår. Hejja google translate. Nej, off i go!
Genom mörka kvarter. Över hal, istäckt asfalt. Ramlar jag nu mosar jag antingen kameran eller datorn.. vi gick här för inte så länge sedan. Jag tror att jag hittar, nästan helt säker, trots att jag inte minns hur det ser ut runt kröken. Då var det kallare, och jag hade jeans med hål vid båda knäna. Man lider en stund, sedan tappar man känseln. Haha, det var den dagen då jag behövde betala körskolan och inte ville gå hela vägen tillbaka till stan i kylan ><
in på macken!
”hej, kan man ta ut extra när man betalar här?” (:
”ja, DET kan man” ;)
”hur mycket extra?” ;D
”tja.. 300 kr” ?
”kan man ta det i omgångar? Jag behöver det dubbla” ;););)
”inte utan att köpa två saker” (:
”vad är det billigaste ni har…? Eller nej förresten, jag tar lussebullar” :D


Ojoj, nu håller jag på att missa avstigning! Eller så har jag redan gjort det :S

Jag hann kliva av. Trängsel. Tittade på mobilen samtidigt som jag orienterade mig inne i stationshuset. Gick åt fel håll när jag kom upp för trappan, precis som igår. Gick inte lika långt idag, utan svängde runt i en elegant piruett mitt i övergången. Det tog flera låtar i lurarna och ett löst samtal om halka och tabeller innan bussen kom. Värme och en passerande stad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar