måndag 10 januari 2011

Värstaste förstaste skoldagen Inte konstigt att jag hade ont i ryggen hela natten. Klampade ner till skolsköterskan idag och det visade sig vara o-okey i mig. Liten katarr, början till infektion, och omedelbar tranbärsjuicekur (: fina grejer, så nu sitter jag här och är pissnödig..igen..
Ska skriva tyskan snart och sedan vandra mot körskolans lokaler. Inskrivning på g, sedan tror jag att jag tar första bästa tåg hem. Förresten, jag skiter nog i tyskan och går nu, jag är ju faktiskt sjukling. Och får jag det avklarat kan jag köpa tranbärsjuice och åka hem. Hemma kan jag skriva tyska på improvisation och rätta skiten imorgon, skicka in och pling, mission completed. På onsdag måste jag komma ihåg att kräva ett papper av oli. Nej, skynda nu, om en timme.. skall jag sitta på tåget.

Orkade inte skynda. Gick till station och fixade pendlarkortet, eftersom det inte fungerade imorse och jag var tvungen att köpa en dyr enkelresa. Fan, de är sneaky. Sedan gick jag ned för trappor, upp för trappor och in på ica. Plågat letade jag efter tranbärsjuice. 14% tranbär fick duga helt enkelt. Tiden gick sådär långsamt igen, jag var tvungen att gå in i stationshuset och slå mig ned på en bänk. Tänkte plocka fram datorn, men den dog. Svalde en alvedon med tranbärsjuice, yummy. Åt upp clementinerna. Väntade. Iakttog barnet, lyssnade på ett telefonsamtal, roades av att ett par tjejer nästan trodde att man inte kunde öppna toalettdörren inifrån om man inte betalade för sig. Släpa släpa släpa. På tåget, orkade inte sitta upp ordentligt. Plockade fram tyskan, men läste inte. Helt slut idag med, när jag äntligen kom fram. Makaroner och falukorv, supergott! Alvedonen funkade inte, fortfarande ont i kroppen. Saknar internet faktiskt, skulle behöva lexikon. Allmänt gnällig.
Ohh, sent. Sova. Imorgon måste jag släpa datorn till skolan igen, ingen ro, ingen rast.. hoppas det känns bättre i ryggen imorgon, annars får jag spunk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar