söndag 9 januari 2011

Trash var jag - bokstavligt talat
Alldeles för mycket packning, som vanligt. Men dit kom jag, och där var jag, alldeles för länge enligt min mening. Jag var trött, tyst och lite grinig. Ont i ryggen och hemlängtan. Min försenade lunch bestod av halvrutten skinka, makaroner och kaninmat. Skinkan stank verkligen, men det noterade jag en aning försent. Fy fan, va det luktade.. Kattmat. Lyckades i alla fall påverka en mindre grupp hungriga varelser så pass att vi for till närmaste snabbmatsrestaurang. Stackarn på pizzerian blev helt knäckt när vi gick därifrån för att det var dyrt. Mcdonalds fick gäster i stället, för där hade jag presentkort. Halvgott, men mättande. Halt som smör på parkettgolv var det, inte behöver jag åka till någon nöjespark på bra länge.

Många goda historier drogs upp under kvällen och natten, lite för många, jag är allmänt mätt på dem just nu. MEN JAG ÄR INTE BITTER!

(hoppas att alla andra hade jättekul, nästa gång skall jag också ha det!)

Hm.. söndag morgon tog evigheter, jag hann med hur mycket vänta som helst. Sjukt skönt när jag väl klev över tröskeln. MAAAT, sjukt god mat. Ägget jag åt under förmiddagen var sannerligen inte nog. Kött inlindat i bacon, svamp och ris och gurka och gele och.. ehm.. någon gegga..med mango i, jättegod! Underbart! Sedan slocknade jag i soffan, helt körd i huvvet och kroppen.

Nu vill jag bara att allt skall gå enligt mina planer, inga fler äventyr på ett tag.. lugn, inner peace..in..in..inner peace..

Från hy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar