fredag 14 januari 2011

Flykt ut

Ge mig kraft att sakna
Eller ge mig skäl att gå
Snälla låt mig vakna
Låt mig inte bara stå

Jag ler mot många ögon
Och de ler tillbaks mot mig
Bakom dem finns någon
Men då tänker jag på dig

Och all framtid som jag lämnar
Utan att veta riktigt hur
Hur man lever när det rämnar
Hur man går från moll till dur.

Så jag har en enda fråga
Men vill inte ha nått svar
Hur släcker man en låga
När man inte har den kvar?

En förskräcklig förmiddag i skolan. Jag njöt inte av mitt eget sällskap idag, om man säger så. Därför tänker jag ta ett jättekliv, för på tåget hem svarade jag på enkät. Om sj. Det höll mig sysselsatt ett bra tag.
Upp för rulltrappan, rätt håll utan piruett. Det är lustigt hur folk bara tvärstannar nedanför rulltrappor, tänk förihelvetePÅATTNIÄRIVÄGEN!!
Nåja.. Jag lekte turist med kameran på stan. Plåtade hit och dit och överallt. Tänkte att jag skulle åka upp..upp upp och fånga hela staden, men eftersom jag möttes av en imbrottssäker dörr och inte kände mig så kriminell lät jag bli. Lite besviken fick jag kliva genom centrum i stället. Jag börjar känna mig hemma på busshållplatser. Nästan van och busskunnig :D nästan.

Dörren till bussen krånglade. Vid varje busshållplats tryckte chaffisen på en knapp, varpå en av två dörrar snällt for upp. Nåväl, man klarar sig kanske genom en halv dubbeldörr, skulle många snabbt konstatera. Men si där har di fel! Eller, klart det går, men det går nämligen inte att stänga den fungerande dörren om den ickefungerande vägrar öppnas. Alltså, när dörrarna skulle stängas fick vår chaffis glad i hågen hoppa ur sitt bås, skutta genom mittgången och ge dörren en kärvänlig knuff. Den öppnades (pang) och båda stängdes (pssch). Femte gången var det varken hopp, skutt eller kärvänligt. Men det roade mig en aning. Och förvånade mig att ingen såg problemet. När jag klev av bussen flinade jag för mig själv, klappade till dörren och dansade elegant ned på trottoaren. (pang, psssch).
Det var halt. alla gånger jag passerade asfaltsplanen idag. Man känner sig så töntig när man vinglar till och spattar med armarna x)
Vet ni vad jag har hjort idag? :D


Så äre sa kung salomo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar