onsdag 6 oktober 2010


En hård kamp utkämpades i morse mellan mig och "flaskan" som ätit upp hallonsylten och vägrat spotta ut. Jag var helt enkelt tvungen att rädda sylten, så att den kunde inta sin plats på Irmas gröt. Har ni någonsin försökt vrida bort den kletiga röda korken, som finns under den första röda korken..?
Gahh, ta i då! men det går ju inte!? kom igen då... argh! NEJ NU JÄVLAR!
jag klampade ilsket ut i garaget, vred fast korken i skrivstädet och tog i för kung och fosterland!
*plopp*
yes! men.. vad nu?
OM ni någon gång gjort som jag, så vet ni att under den röda korken som finns under den första röda korken finns en vit kork. jahapp, tänkte jag. I min enfald hoppade jag tillbaka till köket medan jag försökte vrida av den vita korken, för jag hoppads ju att den kanske inte satt lika hårt..
ouuugh! wtf? Nej, men kanske proppen satt i den röda?
pressa!!
En pyytteklutt sylt hittar ut till friheten.
NEJ! Ner på skärbrädan, fram med kniven, SLAKTA!
och så fick Irma sylt på den gröt hon inte hunnit äta upp redan. Köket var fullt av likdelar från flaskan bob, så det fick jag städa upp innan vi for mot skolan för fyratimmarsprov, som för övrigt inte tog fyra timmar. jag börjar bli kissnödig, så jag måste nog lämna min plats vid fönstret i aulan, trots att det var väldigt skönt att sitta här (:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar