måndag 4 oktober 2010

Från
jag tror.. jag tror att böckerna rörde på sig! jag är inte helt säker, men jag tyckte att jag såg..
ja! där är det igen, de förflyttar sig, sakta men säkert.. de kommer, rakt emot mig!!! shitt, de andra märker inget!
irma? jenny?
inget svar..
WOAH! hjälp! vad ska jag göra?
Herregud, almanackan har huggtänder och matteböckerna kastar ondskefulla blickar från sin plats i väskan. Jag är helt övertygad om att de planerar något.. något förfärligt! De tänker sluka mig, usch, jag måste försvara mig mot studiematerialet! Förlåt, men jag kan aldrig mer vistas i närheten av skolan, då är det kört!
jag måste ta mig härifrån! och hur skall de gå med de andra? Böckerna verkar ha tagit över deras sinnen, de har infiltrerat hela hjärnsystemen! Jag hör hur de diskuterar, men de ignorerar mig.. de talar något främmande språk, jag uppfattar bara mummel "yttrederivatayprim...."
De är förlorade! I ett tappert försök att slita sig ur böckernas makt försöker Irma säga något, men förlorar snart kontakten med yttervärlden igen.
OMG! De kryper hitåt, pärmkäftarna slår ilsket och de utstöter groteska rosslande ljud! Dörren, jag måste ut!
Det är LÅST! mamma mia, upp på bordet! Det lilla trånga utrymmet är nu fullt av hiskeliga, hotfulla fiender. Jag rycker åt mig en sladd och piskar bort några sidor ur almanackan, som nu börjat spotta omkring sig för att papercutta mig! Irma och jenny hör inte, ser inte. Det är slut. Studiematerialets attacker tätnar, jag kan inte göra motstånd länge till!
Irma tappade något, hon reser sig. ALLT material swischar tillbaka till sina platser. Jag sitter och flämtar i mitt hörn på bordet. Jag vill säga något, jag vill skrika att vi måste gå härifrån! Men innan jag hunnit yttra ett enda ord säger irma "nej, nu skiter jag i det", varpå hon sjunker ner på stolen och åter vänder koncentrationen mot matteboken...
FUCK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar