söndag 24 oktober 2010

nu ska hon laga mat..

En låda med gammal pasta snurrade runt i micron, men kom på att det är bra mycket smaskigare att steka alltihop! Och bacon är ju gott..
Fram med bacon! Lånade skärbrädan som låg på bänken, den var lite (väldigt) blöt, men det gör ju ingenting. slafs, klipp i paketet. pappa påpekade att det var onödigt att lägga baconpaketen just DÄR, varpå jag insåg att det jag trott var vatten i skälva verket var olja..
skölja av, torka rent, bara lite kletigt, men det märks nog inte.
När man steker behöver man något att gegga runt med. jag valde smörknivar, två stycken. En hade inte blivit helt ren, men vafan, jag vände på den och använde handtaget, minst lika bra!
fräser som urton monster, och bytte stekpanna och omorganiserade några gånger, men snart får jag maaaat!

Linas speciallagade pasta med bacon

4 st baconpaket
1 st matlåda med fryst pasta

Gör såhär:

1. micra pastan ca 2 min så att den blir sådär äckligt halvtinad.
2. Häll pastan i en stor stekpanna och dra på högsta effekt.
3. Ta fram 4 paket bacon, lägg dem i olja och lägg bacon från ett av dem i den minsta stekpanna du kan hitta. skölj och torka övriga paket, varpå du lägger tillbaka dem i kylen
4. Häll över hälften av pastan på en tallrik, och resten på diskbänken.
5. Flytta all bacon från den lilla till den stora stekpannan. fräs ordentligt
6. Häll pastan som finns på tallriken över din välstekta bacon och låt värmas medan du skriver ett inlägg i din blogg.

servera med överdrivet mycket creme fraiche!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar